söndag 8 augusti 2010

Mot slutet

Vi går mot slutet av årets ACC i Tromsö. Tiden går fort då man är här, men samtidigt känns det skönt att det snart är färdigschackat för en tid. Jag och min rumskamrat Kaj spelade remi i vårt möte. Jag kom bättre ur öppningen och fick till en bra ställning med material över. Jag skuttade sedan fel med springarna och med dålig tid tog jag ut remischackar. Emanuel spelade också remi.





Kvällen tillbringades på restaurang Lotus i centrum, där majoriteten av svenskgänget samlades för gemensam middag. Eric Vaarala kände sig krasslig och stannade hemma i campingstugan. Johan Sigeman stannade på hotellet för att analysera sitt parti med motståndaren.
I morgon väntar en nederländsk IM för min del och en nederländsk 2100-spelare för Kaj. Emanuel möter GM Matthew J Turner, England.







Nu finns filmen från båtturen ute på den officiella hemsidan. Kaj figurerar en hel del där.

För er som vill läsa mer om turneringen rekommenderar jag:

INTE BARA SCHACK

Sjakkfantomet

Officiell hemsida för Arctic Chess Challenge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar